close

帶著溫哥華來訪的友人在東區小店閒晃的時候,一間從沒進去過的鞋店放了這一首歌,從來沒有聽過India Arie這首歌,但是這慵懶的旋律就這樣闖進我的腦袋,在我耳中不斷的重播。於是我在KK Box上聽了Acoustic Soul這張專輯,放著放著大咪突然說聽著有種回到溫哥華的悠閒感覺,於是我連續聽了一個星期這張專輯,到現在還沒有膩。

我喜歡India Arie有別於其他非裔女歌手的唱腔,不是惠妮休斯頓那種讓人起雞皮疙瘩的唱法,也不是艾咪懷斯的沙啞唱腔,更不是雷哈娜那種聽幾次就膩的流行音樂;India Arie有好歌喉卻不賣弄花腔,就這麼清清爽爽的以歌曲陳述她的世界觀,就是這麼簡單而美好。我喜歡她的自信,矽膠整容那些東西留給沒有信仰的人,因為上帝創造我的時候已經把所有分寸都算好了,無需改變(跟Lady Gaga的Borned This Way有異曲同工之妙)。


 


 

Sometimes I shave my legs and sometimes I don't                              

有時我會來個腿部除毛但有時不做
Sometimes I comb my hair and sometimes I won't                               

有時我梳個頭髮但有時我卻不想
Depend on how the wind blows I might even paint my toes                  

如果心情好的話我甚至會塗上腳指甲油
It really just depends on whatever feels good in my soul                      

只是隨性的由心情決定


I'm not the average girl from your video                                                

我不是你在電視上看到的那種女孩
and I ain't built like a supermodel                                                          

我不是超級名模
But, I learned to love myself unconditionally                                         

但是我學會無條件的愛自己
Because I am a queen                                                                          

因為我是自己的女王
I'm not the average girl from your video                                               

我不是那種你在電視上看到的那種女孩
My worth is not determined by the price of my clothes                         

我的價值跟我身上衣服的標價無關
No matter what I'm wearing I will always be the india arie                   

不管我穿什麼我就是我自己


When I look in the mirror and the only one there is me                        

照鏡子的時候我只看到自己
Every freckle on my face is where it's supposed to be                         

在臉上的每一顆雀斑都長在最佳位置
And I know our creator didn't make no mistakes on me                       

我知道上帝不會出錯
My feet, my thighs, my lips, my eyes; I'm lovin' what I see                   

我的腳、大腿、嘴唇、眼睛  我喜歡鏡子中看到的一切


Am I less of a lady if I don't wear pantyhose?                                       

如果不穿絲襪難道我就比較沒有女人味嗎?
My mama said a lady ain't what she wears but, what she knows         

媽媽告訴我一個女人的價值來自於她的學識而非她的穿著
But, I've drawn a conclusion, it's all an illusion, confusion's the name of the game 

所以我想結論就是這一切都源自於誤導和幻覺
A misconception, a vast deception                                                        

不只是錯誤的認知  也是巨大的欺騙
Something's gotta change                                                                     

這需要被改變
but,Don't be offended this is all my opinion                                           

但這只是我個人的意見  請不要覺得被冒犯 
ain't nothing that I'm sayin law                                                               

我的意見並不是法律
This is a true confession of a life learned lesson I was sent here to share with y'all 

只是跟大家分享個人的人生經驗
So get in where you fit in go on and shine                                             

所以到任何領域中發揮你的專長
Clear your mind, now's the time  Put your salt on the shelf                   

不要分心  就是現在  放開雜念
Go on and love yourself                                                                         

就是這樣愛你自己
'Cuz everything's gonna be all right                                                       

因為船到橋頭會自然直


Keep your fancy drinks and your expensive minks 

我不需要那些昂貴的酒水和貂毛
I don't need that to have a good time 

沒有那些我也可以享受生活
Keep your expensive car and your caviar 

我不需要昂貴的車子和魚子醬
All I need is my guitar 

我只需要我的吉他
Keep your Kristal and your pistol 

不需要名模Kristal和手槍
I'd rather have a pretty piece of crystal 

我寧願要一個美麗的水晶
Don't need your silicone I prefer my own 

我不需要矽膠  因為自然的更好
What God gave me is just fine 

上帝給我的最好

arrow
arrow

    Steffy 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()